piątek, 9 sierpnia 2013

Jak rozpoznać, że jestem w ciąży?

Nie macie pojęcia, jak ciężko było pohamować chęć zapytania wujka Google o pierwsze objawy ciąży! 

Postanowiłam sobie nie szukać odpowiedzi w internecie tylko dlatego, żeby nie odbierać sobie przyjemności i szansy na samoobserwację. Byłam niesamowicie ciekawa, czy coś się dzieje z organizmem już od pierwszych chwil od zapłodnienia, czy kobieta w jakikolwiek sposób zostaje o nim poinformowana przez własne ciało. Nie każda przecież i nie od razu ma mdłości, a biust nie rośnie z dnia na dzień. 

Uznałam, że jeśli sięgnę po gotowe odpowiedzi, to wszelkie objawy, które ewentualnie zaobserwuję, będą już tylko odpowiedzią na wyraźną sugestię, że oto teraz powinnam się czuć tak, a nie inaczej. 

Udało się, nie wyguglałam. Co zyskałam? Niewiele ponad to, że nie mogłam pozbyć się myśli, że mogło się udać, że już jestem w ciąży. A to z kolei pociągało za sobą niespodziewaną przezorność: no bo jeśli jestem w ciąży, to może nie powinnam już pić alkoholu, a zamiast fast-fooda sięgnąć po coś zdrowszego?

Mówi się, że nieświadomie nie można zaszkodzić nienarodzonemu dziecku. W wielu przypadkach kobiety dowiadują się o ciąży dopiero po jakimś czasie, zatem nie mogą winić się za to, jak żyły do tej pory np. za to, że paliły jeszcze jakiś czas po zapłodnieniu. Ale czym innym jest dowiedzieć się o ciąży niezupełnie spodziewanej, a czym innym oczekiwanie na zaplanowany rezultat. Może dlatego jakiś głos wewnątrz mnie podpowiadał mi, że mogło się udać, żebym już zaczęła o siebie bardziej dbać? O dziwo, byłam gotowa całkowicie się mu podporządkować, choć co jakiś czas myślałam sobie: dziewczyno, wyluzuj! Jeśli zajdziesz w ciążę za rok, to do tego czasu będziesz już tak ostrożnie, asekuracyjnie żyła?

Błysk w oku

Błyszczące oczy. Nie mogłam się oprzeć wrażeniu, że moje oczy zaczęły bardziej błyszczeć. Tak, jak na randce, gdy jesteśmy czymś podekscytowani. Albo gdy jesteśmy chorzy, wtedy oczy są takie bardziej szkliste. Tyle, że moje nie wyglądały na chore, nie były przekrwione. Zaintrygowało mnie to, choć i to starałam się zracjonalizować: jestem na wakacjach, w nie swojej łazience - tutaj jest po prostu inne światło, niż to, do którego przywykłam we własnym domu i dlatego wydaje mi się, że moje oczy wyglądają inaczej :)

Jednocześnie nie potrafiłam sobie przypomnieć, żebym kiedykolwiek spotkała się z takim objawem zmian hormonalnych w organizmie kobiet w ciąży.  


fot. www.freecodesource.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...