poniedziałek, 7 października 2013

Ciążenie ciąży

Mama mojej koleżanki powiedziała kiedyś z zachwytem "jak to fajnie, że teraz dziewczyny podkreślają to, że są w ciąży, że fajnie się ubierają, że widać je na ulicach". Kiedy sama podpytałam moją mamę, jak to było w "tamtych" czasach, otwierałam szeroko ze zdumienia oczy gdy mówiła, że nie było czegoś takiego jak spodnie ciążowe. 

Cieszę się, że moja ciąża przypada na czas, kiedy modne jest eksponowanie swoich krągłości. Cieszę się, że współcześnie w sklepach jest ogromny wybór fasonów i wzorów dedykowanych kobietom w tym niezwykłym okresie. Dzięki temu nie trzeba się zadowalać ubraniami w rozmiarze XXL tylko dlatego, żeby objęły duży brzuch. Choć i dziś, mimo takiej podaży ciążowej garderoby, spotykam jeszcze ciągle szare kobiety, odziane w za duże męskie kurtki, w których wyglądają raczej jakby nieudolnie ukrywały nadwagę, niż zaawansowaną ciążę.  

Niestety ubrania ciążowe mają swoją cenę (podobnie jak wszystkie produkty mające w swojej nazwie słowo "ślubne", "weselne", czy "dziecięce"), a ciąża - zwłaszcza ta widoczna - trwa zaledwie kilka miesięcy i po takim okresie wiele z tych ubrań nawet nie nosi śladów użytkowania, a już stają się bezużyteczne. Jednak z doświadczeń wielu moich znajomych kobiet wynika, że wcale nie trzeba dużych inwestycji, by w ciąży wyglądać kobieco i po prostu ładnie. Sama dostałam sporo ubrań ciążowych od koleżanek, które kiedyś były w ciąży i już z tego asortymentu jestem w stanie skomponować parę niezłych zestawów. 

Pamiętam, że w czasach, kiedy jeszcze sama nie byłam w ciąży, jedynymi ciężarnymi, które rzucały mi się w oczy były kobiety zadbane, radosne, wyprostowane, dumnie prezentujące swój brzuszek. Myślałam wtedy z zachwytem: tym kobietom ciąża nie ciąży. 


fot.www.happymum.pl
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...